کد خبر : 3098
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 اکتبر 2021 - 15:49

بار کم کاری و بی توجهی چهار دهه ای به جاده های مواصلاتی مغان بر دوش عباس جهانگیرزاده

بار کم کاری و بی توجهی چهار دهه ای به جاده های مواصلاتی مغان بر دوش عباس جهانگیرزاده

آراز نگار _ مهدی پارسا جعفرلو  / انباشت بیش از چهار دهه ای مطالبات جاده ای و عدم اقدامات لازم در این زمینه موجب عدم تناسب جاده های مغان با نسبت جمعیت و حجم ترافیک جاده شده و موجب نارضایتی شدید مردم و تلفات و تصادفات ناگوار در جاده های مغان میشود بطوریکه با توجه

آراز نگار _ مهدی پارسا جعفرلو  / انباشت بیش از چهار دهه ای مطالبات جاده ای و عدم اقدامات لازم در این زمینه موجب عدم تناسب جاده های مغان با نسبت جمعیت و حجم ترافیک جاده شده و موجب نارضایتی شدید مردم و تلفات و تصادفات ناگوار در جاده های مغان میشود بطوریکه با توجه به حجم تلفات به جاده های مواصلاتی مغان لقب جاده مرگ و قتلگاه از طرف اهالی مغان اختصاص داده شده است .

این خیانت و بی‌توجهی به جاده های مواصلاتی مغان در طول ۴۰ سال گذشته در صورتی روا داشته شده که همه دولتهای تشکیل یافته در طول این ۴ دهه قبل از دولت روحانی از بیشترین درآمد نفتی برخوردار بوده آند
از جمله درآمد نفتی دولتهای سوم و چهارم ۱۱۰میلیارد دلار , دولتهای پنجم و ششم ۱۴۹ میلیارد دلار , دولتهای هفتم و هشتم ۱۵۷ میلیارد دلار , دولتهای نهم و دهم ۶۱۸ میلیارد دلار و درآمدهای نفتی دولت یازدهم و دوازدهم زیر ۳۵۰ میلیارد دلار بوده است .

حال اگر درآمدهای نفتی دولتهای مختلف قبل از روحانی را با میزان تورم در آن سالها مقایسه کنیم حجم کارهای عمرانی قابل انجام را بهتر درک می‌کنیم و عمیق تر به خیانت روا داشته شده به اهالی شریف مغان در راستای بی توجهی و بی اهمیتی به جاده های مواصلاتی مغان که کوچکترین اقدام عملیاتی در راستای تعریض و چهاربانده نمودن آن صورت نگرفته , پی می‌بریم
اینجا لازم میدانم که نمایندگان ادوار مختلف مجلس از حوزه انتخابیه مغان پاسخگوی اذهان عمومی اهالی مظلوم مغان باشند که با توجه به حجم درآمدهای نفتی در دوران وکالت خویش با توجه به حجم تورم آن‌زمان که بلاشک هزینه تمام شده طرح فوق زیر ۱۰ درصد امروز میگردید چرا در راستای چهاربانده نمودن جاده های مواصلاتی مغان هیچ اقدامی نکرده و دنبال کدام طرحهای مهمتری نسبت به آن بوده آند تا بر اساس بی توجهی های آنان هر سال حدود ۱۰۰۰ نفر از اهالی مغان از لای آهن پاره ها بیرون آورده شده و هزاران خانواده مغانی داغدار عزیزانشان باشند و تمام حجم سنگین بار این پروژه در شرایط سخت تحریمی , اقتصادی و بودجه ای کشور بر گردن جهانگیرزاده نماینده فعلی باشد ؟!!!

طرح چهار بانده نمودن پارس آباد تا سربند که در زمان پورحسین شروع شد با کندی و کارشکنی بی‌نظیر ی پیشروی میکرد بطوریکه همین مسیر کوتاه نیز به بهره برداری نرسید اما با روی کار آمدن جهانگیرزاده با توجه به دوندگی‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر ایشان سرعت قابل توجهی به خود گرفت ایشان با دعوت و به منطقه آوردن چندین باره وزیر راه و شهرسازی , مهندس نوبخت ( معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ) ، دکتر غفاری ( معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی ) , مهندس حیدری ( مدیر کل راه و شهرسازی استان ) , مهندس یوسف زاده ( معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی ) , مهندس وثوقی ( مدیر کل راهداری ) , استاندار اردبیل معاون وزیر راه , مدیر کل بانک ملت و …. بنوعی لزوم سریع و غیر قابل اجتناب توسعه راههای مغان را برای همه مسئولین ذیربط تفهیم نموده و همه را پای کار کشید .

بعد از تلاشها و رایزنی‌های خستگی ناپذیری موفق به اخذ ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه برای پروژه چهار بانده نمودن جاده های مواصلاتی مغان شد و بالاخره توانست این طرح را در ردیف بودجه ملی قرار دهد تا هر ماه نزدیک ۱۵ میلیارد تومان پول جهت اجرای این طرح واریز گردد با کارشکنی هایی چون عدم ارسال کاربرگ و عدم واریز مبلغ تصویب شده جنگید و این طرح را با چنگ و دندان به جلو برد

طرح چهاربانده بیله سوار به گوگ تپه را نیز کلید زد , کمربندی بیله سوار را که مایه خفت و خواری کشور و مغان در مقابل توریستها بود اجرایی نمود , اعتبار آسفالت ریزی داخل شهر اسلام آباد را تامین کرد , لوله و سیفون های چهار بانده پارس آباد به سربند را دخالت مستقیم خویش تامین نمود , بیش از ۵۱۴ میلیارد تومان از بودجه ملی برای جاده های مواصلاتی مغان اخذ نمود, علاوه بر فاینانس داخلی و ماده ۵۶ که قولش را از معاون وزیر راه اخذ نمود مبلغ قابل توجهی از اعتبارات وزارت راه برای پروژه بیله سوار _گوگ تپه و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از مهندس نوبخت برای جاده های مغان اخذ نمود.

آنچه اهمیت اقدامات ایشان را در راستای جذب اعتبارات بی سابقه برای توسعه منطقه علی الخصوص جاده های مواصلاتی مغان بیشتر روشن میکند این است که جذب این اعتبارات چشمگیر توسط ایشان در شرایطی صورت گرفته است که دولت روحانی در بدترین شرایط بودجه ای و اقتصادی بعد از انقلاب بوده و از تامین هزینه های جاری کشور نیز عاجز مانده و بطوریکه در موضوع بورس برای کسری بودجه خویش با فریب مردم دست در جیب مردم برای تامین بودجه جاری خویش برده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.