کد خبر : 3006
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 7:54

پرونده راه‌آهن اردبیل با اتمام دولت دوازدهم ناتمام ماند

پرونده راه‌آهن اردبیل با اتمام دولت دوازدهم ناتمام ماند
گروه استان‌ها - راه‌آهن اردبیل طبق وعده‌های مسئولین کشوری و استانی در طول چندین سال گذشته سرعت قابل قبولی به خود گرفت، اما طبق برنامه زمانبندی شده پرونده این پروژه قبل از اتمام دولت کنونی بسته نشد.؛

به گزارش آرازنگار،  راه‌آهن اردبیل طبق وعده‌های مسئولین کشوری و استانی در طول چندین سال گذشته سرعت قابل قبولی به خود گرفت، اما طبق برنامه زمانبندی شده پرونده این پروژه قبل از اتمام دولت کنونی بسته نشد و همچنان قصه این پروژه سر دراز دارد.

پروژه‌ای که به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم استان و طرح مهم ریلی کشور در ردیف اعتبارات ملی و استانی قرار گرفت، اما دیری نپایید که علی‌رغم تخصیص اعتبارات سرعت کندی به خود گرفت و نتوانست لبخند رضایت را بر لبان مردم جاری کند و در نهایت روزشماری که روزی برای اتمام پروژه در میادین شهرها نصب شده بود، از کار افتاد و بار دیگر مردم از وعده‌های دولتمردان دلسرد شدند.

در وضعیتی که مردم در انتظار روزهای خوش اتمام پروژه بودند اما عمر دولت هم تمام شد و هم‌اکنون امید مردم به دولت آینده برای رفع دغدغه‌های مردمی و مطالبات آنان است تا روزنه امید بار دیگر نصیب مردم شود و مردم اعتماد خود را به دولت پیدا کنند.

امیدی که مردم اردبیل از مدت‌ها پیش در دل دارند، شنیدن صدای سوت قطاری است که می‌خواهند در استان آن‌ها نیز به صدا درآید که تاکنون محقق نشده و خبرهایی که در لابلای وعده‌های مسئولان در تاریخ‌های مختلف خاک می‌خورد، تمدید زمان اتمام این پروژه است.

عملیات احداث خط ریلی راه‌آهن اردبیل – میانه از سال آینده

در این باره، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه‌آهن اردبیل – مغان که دارای ردیف اعتبار ملی است، لازم داریم که از سال آینده عملیات احداث این خط ریلی به طول ۲۸۳ کیلومتر آغاز خواهد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه و خط ریلی و منطقه ویژه اقتصادی نمین مسیر توسعه راه‌‌آهن به سمت مغان و عملیات اجرایی به تناسب استان اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مجلس تلاش قابل توجهی را برای اجرا کردن پروژه در سریع‌ترین زمان داشته و شهرستان‌های بیله‌سوار و گرمی را بهترین نقطه راه‌اندازی منطقه آزاد در سطح استان می‌دانیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس تصریح کرد: تلاش‌های لازم برای راه‌اندازی منطقه آزاد با همکاری منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته و تکمیل سد عمارت با جدیت مورد توجه واقع شده و این سد با ظرفیت ۱۸۲ میلیون متر مکعب مراحل پایانی را سپری می‌کند و به سرعت آبگیری آن آغاز خواهد شد.

راه‌آهن اردبیل – میانه ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار اخذ می‌کند

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، نیز در این باره گفت: یک هزار و ۳۷۶ میلیارد تومان برای طرح‌های نیمه‌تمام استان از سوی برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شده و برای راه‌آهن اردبیل میانه ۳۲۰ میلیارد تومان، راه‌های روستایی استان اردبیل ۶۶ میلیارد تومان، پایاب سد خداآفرین ۲۱۰ میلیارد تومان و  راه اردبیل- مشگین‌شهر- اهر نیز ۵۰۰ میلیارد تومان تعهد شده است.

وی بیان کرد: اقدامات لازم برای ارائه مطالبات راه سربند- مشگین‌شهر- پارس‌آباد ۴۰ میلیارد تومان، مطالبات سه راهی رضی- امیرکندی- گرمی ۳۵ میلیارد تومان و مطالبات کلور- درام ۱۵ میلیارد تومان بوده که پرداخت این اعتبارات نیز در دستور کار قرار گرفته است.

شایقی تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک رفاه و ۴۰۰ میلیارد تومان توسط بانک صادرات نیز اعطا می‌شود که در تکمیل پروژه‌های مهم استان نقش حائز اهمیتی ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.